Hjem Andre foreninger Karmøy, noen bilder fra turen til landsmøtet

Karmøy, noen bilder fra turen til landsmøtet

Referat og bilder fra selve landsmøtet på Karmøy 1. - 3. juni 2012, blir lagt ut på Norsk Botanisk Forenings hjemmesider. Her er noen bilder som vår delegat, Elin Viker Thorkildsen, tok på utfluktene.

Bare_vakkert   Hinnebregne     Kusymre3

Hinnebregne                                                                        Kusymre

Lørdag etter møtet gikk turen først til Åkrestranda ved Åkrehamn, deretter helt sør hvor vi kunne se over til Geitungen fyr og til sist til en myr litt sør for Blikshavn.

Vi fikk se nydelig landskap med bl.a. flekkmarihand, kystblåstjerne, svartknoppurt, lodnerublom, kystmyrklegg, kystfrøstjerne, blader av blodtopp, hinnebregne, kystbergknapp og kysttjønnaks.

Klokkeblstjerne     Kystblstjerne3     Kysttjnnaks_2

Klokkeblåstjerne                                                                             Kystblåstjerne                                                      Kysttjønnaks

Søndag dro vi i til en strand ved Sandhåland, ned forbi Tongarden gård og over Laksodden. Landskapet var vakkert, steinete, frodig bakkeområde og hvit strand hvor man tidligere hesjet tare. Her fant vi bl.a. bladvier, mange starr-arter, krypvier, strandvikke, purpurmarihand, kusymre, ormetunge, stortveblad, havklipperagg og krabbekløver. All takk til guidene våre, Anders Lundberg og Svein Imsland, som kunne ALT om ALT vi så på utfluktene!

Ormetunge     purpurmarihand2     Strandvikke1

Ormetunge                                                       Purpurmarihand                                           Strandvikke

Sist oppdatert torsdag 07. juni 2012 11:25