Hjem OM BBF

Om BBF

Buskerud Botaniske Forening ble stiftet 15. mars 1999, og er en lokalforening av Norsk Botanisk Forening.

Foreningen ser det som sine viktigste oppgaver å:

• være bindeledd mellom personer med botaniske interesser
  • verne om naturen, spesielt plantelivet
  • fremme interessen for og kjennskapet til botanikk ved foredrag, ekskursjoner, kurs, prosjekter og annen utadrettet virksomhet

Selv om foreningens medlemsmasse pr. i dag har et tyngdepunkt i nedre Buskerud, har vi som mål å sørge for et så bredt nedslagsfelt i fylket som mulig. Dette ønsker vi bl.a. å bidra med gjennom å legge noen av ekskursjonene våre til de øvre deler av fylket. Medlemmer av foreningen er på ulike vis engasjert i å kartlegge lokalfloraen i flere kommuner i fylket, og vi vil svært gjerne få med oss flere i dette arbeidet. Men det viktigste er å få naturinteresserte mennesker ut i naturen for å lære og for å dele sine blomstergleder med andre.

I styret:

Epost til Buskerud Botaniske Forening:

Kristin Bjartnes (leder), epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen   mobil 909 52 045

Rdsveve-100-r-Vramme Gyvel-67-r-Vramme

Post sendes til:Kristin Bjartnes, Volten 11, 1357 Bekkestua